Al país del Sol naixent, adéu Tokyo

Era el nostre últim matí a Tokyo, bé les nostres últimes hores doncs cap a quarts de 12 agafaríem tren cap a Nagoya i d'allà cap a Takayama. Però volíem abandonar Tokyo per la porta gran i per això vam matinar com només matinen els miners per poder anar a visitar el mercat de peix de Tsukiji, el més gran del planeta (o això em va semblar). Així doncs vam deixar tot l'equipatge fet al nostre estimat hotelet de Shiba Park i vam fer via en direcció al port. Eren les 7 del matí i no ens hi veiem de cap ull. Un cop vam arribar al recinte del mercat es va apoderar de nosaltres el fantasma de la decepció i la incertesa doncs allà només hi havia quatre caixes de peix mal posades i quatre més de verdures, just després d'això cotxes i més cotxes, i uns estranys vehicles que anaven com boixos d'una banda a l'altre del recinte. Primer vam anar en direcció d'un petit temple que hi havia en un extrem d'aquesta mena d'aparcament gegant. Un cop allà vam tenir una vista elevada de la zona i vam percebre que tots aquests vehicles sortien i entraven d'unes naus enormes, però enormes, que semblaven no tenir fi, molt industrial tot plegat, no feia gaire per turistes (bé, érem els únics). Vam anar del dret a les naus i si, tot allò era el mercat.

Mai, mai dels mais, havia vist tants peixos, mariscs o qualsevol altre tipus d'ésser marí en un mateix espai, quina concentració d'animals! (diria morts, però a part de certs peixos com la tonyina que la portaven ja congelada la resta de peix tenia pinta de fresc, tots els que em van mullar ho estaven, això segur). La visita al mercat (diguem-li mercat, però no és un mercat en termes mercabarna, o similars, bé no sé com descriure-ho, seria una mena de Disneyworld del peix, enorme!!!) és realment copsadora, tones de peix i milers de treballadors transportant, escorxant, regant, netejant, de tot, mítics peixaters japonesos amb una cinta al cap esquarterant tonyines amb serres, amb destrals o amb enormes ganivets ninja (ara poder estic exagerant, poder no eren ninjes, però podrien ser-ho). El carros motoritzats corrien per tot arreu com bojos portant peix amunt i avall, havies de vigilar doncs ells no miraven gaire per on anaven, estaven treballant no perdent el temps com estàvem fent nosaltres, per tant tenien tot el dret a atropellar-nos. Tot i que aquell dia a part de nosaltres no em sona haver vist a gaires turistes més, tenia pinta de ser comú això de que la gent hi anés de visita, doncs podies passar per on volguessin i ningú se sentia molest per la nostra presencia, per tant vam decidir tafanejar per tots els racons que vam poder. Un cop acabada la visita al mercat de peix i per tal de sortir del recinte de Tuskiji vam haver de creuar tot el mercat de verdures, que tot i no ser tant enorme com el de peix, no estava gens malament (en termes de mida, era menys interessant de fet, menys glamourós, sempre que puguem parlar de glamour en el món de l'esquarterament de peixos).

I aquest va ser l'últim que vam veure de Tokyo. D'allà vam anar a recollir les maletes i acomiadar-nos de Shiba Park i rodalies per anar cap a l'estació central de Tokyo i agafar el shinkansen fins a Nagoya (visca!, shinkansen de nou, crec que mai em cansaré d'anar en aquests trens). Vam arribar a Nagoya i esperant el tren per anar cap a Takayama ja se'ns havia fet l'hora de dinar, com que no teníem temps d'anar enlloc vam decidir comprar una caixa de bentō. Les caixes de bentō venen a ser com tupers institucionalitzats que venen en les parades de caixes de bentō que hi ha a totes les estacions, i fora d'elles de fet. Unes caixetes amb molts compartiments amb coses diferents (en general arròs amb carn o peix, o tot) que pretenen tenir un aspecte casolà però que son tant industrials com el bollycao (en el nostre cas, perquè hi ha llocs on fan caixes de bentō casolanes que segur que estan boníssimes). Jo me la vaig menjar tota, doncs havia esdevingut un gran fan del menjar japonès industrial per culpa de les maleïdes boles d'arròs que hi ha a tots el super i que m'havien tornat boig durant l'estada a Tokyo (que bones que són, les haurien de portar a Barcelona...), a la Gemma no li va triomfar tant la seva caixa i no se la va poder acabar, comprensible doncs hi havia diversos productes de dubtós aspecte i gust neutre que sempre inspiren desconfiança pel que fa a la seva procedència. Total, que vam arribar a Takayama, amb un tren convencional, entre muntanyes i boscos, menjant bentō, tot en el fons molt japonès (jo em sentia una mica com en el tren d'El Viatge de Chihiro, però això és perquè encara no havia agafat el tren que anava de Takayama a Kanazawa).

This entry was posted on divendres, d’abril 04, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

24 Responses to “Al país del Sol naixent, adéu Tokyo”

Altaïr Blog ha dit...

Benvolguts, des del Blog Altaïr, agraïm que hagin anyadit un enllaç al nostre blog. Recentment hem obert una secció "Planeta Altaïr" on inclourem els blogs viatgers que anem coneixen. En breu, anyadirem el seu blog a la llista.

Atentament,

Altaïr Blog

fonamental ha dit...

Gràcies per interessar-vos pel nostre bloc! Nosaltres anem consultant amb regularitat el vostres, que creiem ha estat una molt bona iniciativa.

Anònim ha dit...

Great article. I wwill be going through some of these issues
as well..

Feeel free to visit my weblog :: Magic Submitter []

Anònim ha dit...

I'd lіke to find out more? Ι'd like to fiond out some additional information.

Here is my page :: how to remove stretch Marks from your stomach

Coach Factory ha dit...

louboutin outlet, michael kors handbags clearance, air jordan, oakley vault, burberry outlet online, kate spade handbags, louis vuitton handbags, michael kors outlet online, ray ban sunglasses, cheap oakley sunglasses, michael kors outlet online, toms shoes, prada outlet, true religion outlet, jordan shoes, coach purses, longchamp handbags, michael kors outlet, polo ralph lauren outlet online, coach outlet store online, nike free, tiffany and co, polo ralph lauren outlet, prada handbags, oakley sunglasses, nike air max, longchamp handbags, true religion, nike free, kate spade outlet, nike shoes, tory burch outlet, nike air max, louis vuitton outlet online, coach outlet, coach factory outlet, true religion jeans, ray ban sunglasses outlet, air max, longchamp outlet, air max, gucci outlet, louboutin, cheap michael kors, chanel handbags

lululemon outlet, ray ban, nike roshe, mont blanc, converse shoes, karen millen, michael kors, roshe run, nfl jerseys, nike huarache, birkin bag, beats by dre, mac cosmetics, hogan, louboutin, converse pas cher, ray ban pas cher, montre pas cher, michael kors, vans, north face jackets, lululemon, oakley pas cher, north face outlet, reebok outlet, michael kors, nike free, ralph lauren, nike trainers, louis vuitton, louis vuitton, hollister, hermes, timberland, abercrombie and fitch, supra shoes, new balance shoes, juicy couture outlet, mulberry, air max, lancel, hollister, north face, rolex watches, juicy couture outlet, burberry, wedding dresses, new balance pas cher, abercrombie and fitch, nike air max

nike air max, air max pas cher, p90x3, converse, ugg boots, ferragamo shoes, giuseppe zanotti, louboutin, moncler, mcm handbags, air max pas cher, ralph lauren, ugg outlet, soccer jerseys, valentino shoes, herve leger, babyliss pro, moncler, moncler, jimmy choo, vans, asics gel, air max, moncler outlet, chi flat iron, canada goose outlet, uggs on sale, hollister, canada goose, instyler ionic styler, moncler, canada goose, insanity, marc jacobs, tn pas cher, ray ban, canada goose outlet, air max, soccer shoes, canada goose, bottega veneta, ghd, ugg, celine handbags, ugg, gucci, canada goose, ugg boots, oakley

Coach Factory ha dit...

mao yun ha dit...

hollister pas cher
michael kors canada
oakley vault
beats by dre,dr dre,beats headphones
kate spade outlet

Air Jordan Shoes For Women And Men
Authentic Louis Vuitton Handbags Outlet
Louis Vuitton Backpack Purse
Ugg Boots,Ugg Boots Outlet,Ugg Outlet,Cheap Uggs,Uggs On Sale,Ugg Boots Clearance,Uggs For Women
louis vuitton outlet stores

tory burch outlet online
michael kors handbags clearance
oakley sunglasses
christian louboutin,louboutin,louboutin outlet,louboutin outlet italia,scarpe louboutin
rolex watches
louis vuitton,borse louis vuitton,louis vuitton sito ufficiale,louis vuitton outlet
nike free uk
ugg boots clearance,ugg australia,uggs on sale,ugg slippers,uggs boots,uggs outlet,ugg boots,ugg,uggs
ugg outlet store
abercrombie and fitch
louis vuitton outlet store
mm1204

方松腾 ha dit...

nike shoes
cheap oakley sunglasses
snapback hats
soccer jerseys,cheap soccer jerseys,cheap soccer jerseys for sale,soccer jersey,usa soccer jersey,football jerseys
cheap uggs
wedding dresses
chicago blackhawks
christian louboutin shoes
louboutin uk
fitflops sale clearance
coach outlet,coach outlet online,coach outlet store
coach outlet store

My Tiểu ha dit...

oz là một trong các showroom thiet ke noi that va thi cong noi that hàng đầu việt nam hiện nay. chúng tôi nhận trang tri noi that trọn gói với nhiều hàng mục noi that can ho hoăc thiet ke can ho theo bắt buộc để từ đó có thể thi công nội thất . liền kề lĩnh vực thi công nội thất thì chúng tôi còn nhận làm đẹp noi that shop cũng như thi cong sho p theo yêu cầu của người mua. từ các kiểu cách tô điểm noi that nha hang đến việc thi cong nha hang deu được chúng tôi thực hiện một cách tỉ mỹ và bài bản. ngay sát đó thì thiết pha chế nội thất noi that van phong thi cong van phong cũng là một điểm mạnh của chúng tôi. ngoài ra chúng tôi còn nhận trang tri thi cong spa cũng như thi cong khach san va thi cong showrom với những thuận tiện trọn gói mang lại một trong những kiến trúc đẹp gu thẩm mỹ. một số dịch vụ của chúng tôi mà bạn có thể tham khảo như thi cong biet thu cũng như thi cong noi that shop hay thi cong noi that van phong mà chúng tôi từng tiến hành. ngoài những dự án này thì chúng tôi còn nhận thi cong noi that can ho cũng như thi cong noi that chung cu trọng gói cho quý khách. Ngoài ra oz còn nhận pha chế nội thất noi that khach san va cũng như nhận thi cong nha pho theo yeu cau. ngoài ra bạn có thể tham khảo thêm một số thông tin như Khóa chống trộm xe máy và | Thiết bị chống trộm xe máy và | Thiết bị điện thông minh và | Đèn led xe máyvinhomes gardenia | chung cư vinhomes gardenia | biệt thự vinhomes gardenia

bb cream blemish balm đương được cong ty my pham sản xuất tặng người mua trên tinh quốc mang những mặt quy hàng đi kèm như phan nen giúp chị em điểm trang 1 phương pháp nhanh chóng. ngoài ra thời những sản phẩm host thứ chúng tớ như là phan phu và 1 số phận cái phan tao khoi giúp chị em thêm vào bộ sư xấp điểm trang cụm từ tớ 1 cách hữu dụng. Hiểu đặt cuốn đề trang trí cụm từ chị em là 1 trong suốt nhữngu yêu cầu cần thiết cố phải chúng mình hử chả dừng vững mạnh những cỗ kem lot cũng như bb cream tốt nhất trên ả dài đặng đáp ứng xuể bắt buộc trang hoàng ngữ chị em 1 bí quyết hiệu quả nhất đổ từ đấy lắm trạng thái mang đến một vẻ xinh lựng ngời chẳng tỳ lốt trên khuôn bình diện bất cứ người đàn bà này

Thanh Hoàng ha dit...

làm bảng hiệu giá rẻ
bảng điện tử led ma trận
làm bảng hiệu led chạy chữ
màn hình led
làm bảng quang báo
lam bang quang cao led led
bảng led 7 màu

Packers and Movers Gurgaon to Hyderabad
Packers and Movers Gurgaon to Kolkata
Packers and Movers Gurgaon to Chennai

Standee giá rẻ ha dit...

diễn dàn topup
ghế massage
Ghế matxa
Ghế massage nội địa nhật
Ghế massage hàn quốc
in tờ rơi
in card visit nhanh
in folder gia re tphcm
in catalogue gia re tphcm