Altbier i mercats de Nadal a Düsseldorf

Fem una pausa del nostre viatge al Japó per parlar-vos del cap de setmana del més de novembre passat en que vam anar a Düsseldorf, van ser els dies 23, 24 i 25, i tot va ser molt exprés. A dia d'avui el fenomen Ryanair ens permet fer viatges arreu d'Europa i d'aquí a poc també al Marroc sempre i quan estiguem disposats a anar amuntegats en un avió que de fet es més incòmode que qualsevol bus en que hagi anat mai. Cal reconèixer però que els preus son extremadament baixos, en el nostre cas anar a Düsseldorf (Vam anar a Dusseldorf amb uns amics per trobar-nos amb uns altres amics que estan repartits per Europa) ens sortia mes barat que anar a Saragossa en tren, i tal com estan les coses segur que vam tardar menys del que haguéssim tardat en anar-hi amb Renfe. En general tot bé, deixant de banda certs detalls tècnics, com el fet que el preu dels busos des dels aeroports on arriba Ryanair fins a la ciutat a la que el vol està assignat tenen uns preus abusius.

Arribarem Düsseldorf al vespre, i tot i que feia fred aquest no era extrem, inicialment ens va costar trobar l'hotelet on ens allotjàvem, ben bé al centre de la ciutat, però mentre estàvem perduts ja vam veure les primeres paradetes dels mercats de nadal i un munt de gent bevent vi calent, venia molt de gust. Un cop vam deixar les coses a l'Hotel AltDüsseldorf (que estava bé pel que vam pagar però no matava, això si, al preu esmorçar inclòs, i era un esmorçar brutal) doncs això, vam deixar les coses i vam anar a fer un tomb. Ens vam moure pels carrerons de l'Altstadt (el barri vell per dir-hi d'alguna manera) i mentre passàvem per davant de bars i restaurants amb les seves terrasses obertes, si si a Dusseldorf, a l'hivern a 1 o 2º C, ens va entrar com gana i vam triar una de les terrasses per seure-hi, Allà vam entrar en contacta amb una part fascinant de la gastronomia alemanya, el porc, i més concretament el codillos de porc, fet al foc amb el seu greix, cruixent, només vaig tastar el que va demanar un amic, però sabia que abans de marxar en menjaria més, buf, deliciós. Després de menjar, vam anar a la cerveseria Uerige, el també anomenat privòdrom. Se tractava d'una mena de bar o taverna o a saber, on servien cervesa a dojo, tot aparentava que feien ells mateixos, era cervesa Alt, la de Düsseldorf (competidora de la cervesa de l'etern rival Colònia, la cervesa Kölsch). Bé, doncs te servien la cervesa sobre uns posa gots i en un dels posa gots de la taula feien amb llapis tantes ralles com cerveses havien portat i així amb cada ronda. Després de privar esportivament ens va agafar per conèixer una mica la nit Düsseldorfiana, vam anar a parar a un antro (discoteca?) anomenat Peter Pam, ple de gent però ni un Alemany, tot eren negres i japonesos(si, Düsseldorf te la comunitat Japonesa més gran d'Europa amb uns 20.000 nipons), vam ballar una estona (bona estona, sobretot el Dani) i vam donar la nit per conclosa.

Al matí següent ja estàvem disposats a fer el turista amb totes les de la llei i el primer lloc a visitar va ser l'oficina de turisme on ens vam indicar gentilment els llocs més interessants de la ciutat. Primer anàrem a parar a la basílica de Sant Lambert, una església catòlica, que ja te lo seu a un país protestant però,bé, el destí ens hi va portar Després visitarem el Hoftgarden, que està ple de polles d'aigua (l'animal se diu així, i punt), però moltes. Mentre passeges pel parc, molt agradable per cert molt semblant a passejar pel bosc, t'hi trobes amb sorpreses, com un túnel la paret del qual està recoberta per un mosaic fet de diapositives variades. O una mena d' hivernacle amb un tronc d'arbre podrint-se a l'interior (molt poètic tot plegat). Un cop fet el tomet pel parc vam anar a la recerca de l'edifici de la opera que ens havien recomanat a la oficina de turisme, va ser bastant difícil de trobar, perquè passa bastant desapercebut doncs no és res de l'altre dijous, per dir-ho d'alguna manera. Així que com que ha eren més de les 12 i estàvem a Europa calia buscar un lloc per menjar, i vam trobar en el carrer tal un altre privodorm el Zum Schlüssel, on també servien cerveses i a més hi havia un munt de taules per menjar, allò era immens. Vam afartar-nos de salsitxes i vam abandonar molt de xucrut orfe al plat, doncs no em miro gaire amb el menjar últimament, però això del xucrut em va superar.

Després de l'àpat ja vam decidir anar a fer una volta pels mercats de nadal, estaven plens de gent (com no, a més era dissabte), i estaven plens de menjars calents, i com que feia fred encara que estiguéssim tips com tocinos veure tot allò et feia venir unes ganes boges de provar-ho tot, però ens vam contenir. No podria recordar quins mercats vam visitar doncs el centre n'estava ple, al final ens hi debiem passar unes 4 hores tot mirant i olorant, i testant, ho confesso.

Cap al vespres vam quedar al final del canal que hi ha a Königs-alle amb un amic, el Fitó, que viu a Aachen. Ens va acompanyar a visitar la zona més nova de la ciutat a l'altra banda del Rin, el Hafen, allà hi ha la Rheinturm que il·luminada a la nit fa molta patxoca. També aquí, davant del port vam veure una serie d'edificis de Frank Gehry, tot te pinta de museu Gugenheim però no està mal, aquesta es la zona més de moda de Düsseldorf. Nosaltres com que encara estàvem una mica fets pols de la nit anterior vam decidir anar tranquil·lament a fer una cervesa, llavors vam comprovar que a Düsseldorf no et serveixen cervesa Kölsch, de fet la cambrera es va posar a riure... es notava certa rancúnia envers Colònia en la seva actitud. Després de la cervesa aquella nit vam voler repetir el restaurant de la nit anterior i degustar de nou aquell codillo de porc tant gustós.

Va ser el final de viatge, tornàvem al dia següent ben d'hora al matí i tocava anar a dormir. Va ser un viatge fugaç però va complir la seva funció, veure a amics que feia temps que no veiem i divertir-nos plegats, encara que només fossin unes hores.

Fotos del viatge

This entry was posted on divendres, desembre 21, 2007 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

11 Responses to “Altbier i mercats de Nadal a Düsseldorf”

Núria i Lluis ha dit...

Moltes gràcies, fonamental, per haver-nos seguit pel blog durant aquest temps.
Encara no està molt clar on anirem. Ara mateix ens inclinem per continuar per Àsia Central, però ja es veurà.

Esperem que us ho passeu bé pel Japó.

Una abraçada.

mesenllà.

Coach Factory ha dit...

louboutin outlet, michael kors handbags clearance, air jordan, oakley vault, burberry outlet online, kate spade handbags, louis vuitton handbags, michael kors outlet online, ray ban sunglasses, cheap oakley sunglasses, michael kors outlet online, toms shoes, prada outlet, true religion outlet, jordan shoes, coach purses, longchamp handbags, michael kors outlet, polo ralph lauren outlet online, coach outlet store online, nike free, tiffany and co, polo ralph lauren outlet, prada handbags, oakley sunglasses, nike air max, longchamp handbags, true religion, nike free, kate spade outlet, nike shoes, tory burch outlet, nike air max, louis vuitton outlet online, coach outlet, coach factory outlet, true religion jeans, ray ban sunglasses outlet, air max, longchamp outlet, air max, gucci outlet, louboutin, cheap michael kors, chanel handbags

lululemon outlet, ray ban, nike roshe, mont blanc, converse shoes, karen millen, michael kors, roshe run, nfl jerseys, nike huarache, birkin bag, beats by dre, mac cosmetics, hogan, louboutin, converse pas cher, ray ban pas cher, montre pas cher, michael kors, vans, north face jackets, lululemon, oakley pas cher, north face outlet, reebok outlet, michael kors, nike free, ralph lauren, nike trainers, louis vuitton, louis vuitton, hollister, hermes, timberland, abercrombie and fitch, supra shoes, new balance shoes, juicy couture outlet, mulberry, air max, lancel, hollister, north face, rolex watches, juicy couture outlet, burberry, wedding dresses, new balance pas cher, abercrombie and fitch, nike air max

nike air max, air max pas cher, p90x3, converse, ugg boots, ferragamo shoes, giuseppe zanotti, louboutin, moncler, mcm handbags, air max pas cher, ralph lauren, ugg outlet, soccer jerseys, valentino shoes, herve leger, babyliss pro, moncler, moncler, jimmy choo, vans, asics gel, air max, moncler outlet, chi flat iron, canada goose outlet, uggs on sale, hollister, canada goose, instyler ionic styler, moncler, canada goose, insanity, marc jacobs, tn pas cher, ray ban, canada goose outlet, air max, soccer shoes, canada goose, bottega veneta, ghd, ugg, celine handbags, ugg, gucci, canada goose, ugg boots, oakley