Al país del Sol naixent, Nikkô

El 18 de maig vam fer un descans de la immensitat de Tokyo i vam decidir passar un dia tranquil al nord, a Nikkô, a visitar temples, a respirar aire fresc de les muntanyes i perquè no, a pujar escales.

Com que el dia tal era un dia laborable, de camí cap a l'estació vam compartir la vorera amb els centenars, milers més aviat, de japonesos que anaven a treballar. Immersos en un mar de japonesos, vam fer una paradeta per fer un cigarret matinal en un dels smoking points de la capital nipona, doncs a Tokyo no està permès fumar mentre es camina (però pots fumar a la major part dels bars i restaurats de la ciutat!?!). Així doncs vam fumar acompanyats de desenes d'entrajats locals.

I aquest era el gran dia, per arribar fins a Nikkô era necessari agafar el tren bala, el puto Shinkasen, el tren que durant molts anys va ser el més ràpid del món i que encara és dels més ràpids i que sense cap dubte té el millor servei del planeta. El vam agafar a l'estació de Tokyo, el Shinkansen que anava cap a Utsonomiya i d'allà un tren convencional cap a Nikkô (hi ha altres maneres més barates d'anar cap a Nikkô que no pas el Shinkanshen, però si t'has comprat el Japan Rail Pass, doncs en treus profit). El tren bala Japonès és el tren més puntual i més net que hem vist mai. És puntual fins a l'ordre de segons i està més net que casa nostra. Entre servei i servei el tren és envaït per una brigada de neteja que en qüestió d'un minut deixen els vagons impol·luts. Tot i que et diuen que Nikkô està a prop de Tokio, bé, no et diuen exactament això, però es considerada una típica excursió des de Tokyo, es troba a una bona hora i mitja de la ciutat (viatjant amb Shinkansen).

Un cop al poble de Nikkô encara queda una estona per arribar al complexe de temples que és la gran atracció de la zona, abans has de travessar tot el poble des de l'estació (la més antiga del Japó), el poble fa una suau pujada no gaire agraïda per les cames si t'has passat dos dies patejan-te Tokyo. El primer que et trobes just abans d'entrar al complexe de temples és el pont de Shin-kyô, que el connecta amb el poble, sobre el riu Daiya (Daiya-gawa). Per creuar aquest bonic pont vermell s'ha de pagar. Alternativa, i bàsicament el que tothom fa, creuar pel pont modern que està just al davant del pont i que, a part de permetre't creuar, et regala una gran vista del pont vell que no tens pas si el passes per sobre. Encara ens costa d'entendre perquè et fan pagar per passar-hi, bé, tant se val.
Vam arribar just a temps per poder veure el final de la Sennin Musha Gyôretsu (Processó dels Mil Guerrers), una llarga marxa de gent vestida amb indumentària militar de la Era Edo. Té lloc el segon dia del Gran Festival de Tôshô-gû (cada 18 de maig) i representa l'entrega de les restes de Tokugawa Ieyasu des de Sumpu (antic nom de l'actual prefectura de Shizuoka) fins al seu lloc de descans a Nikkô. Va ser molt xulo, un munt de gent vestida de guerrers d'època, de dimonis i esperits, també hi havia tres mikoshis, que venen a ser com passos de setmana santa versió japonesa, també transportat sobre les espatlles de sacrificats joves nipons.

Val a dir que ens vam fer un tip de visitar temples. El resum, bé més aviat la ruta que vam seguir seria la següent: després de presenciar la desfilada vam visitar els diferents temples budistes que formen el Rinnô-Ji. Després del Rinnô-Ji, de caminar una estoneta turó amunt i menjar un pastisset de curry, vam arribar al gran Torii de pedra que és l'entrada del Tôshô-Gu, el mausoleu del shôgun Tokugawa Ieyasu. El temple sintoista es composa de diferents edificis, entre ells unes cuadres on es troba el famós relleu de fusta dels tres micos sabis, que no escolten maldats, no diuen maldats i no miren maldats. Com que fan molta gràcia no vam poder evitar comprar un amulet que els representa (pel que fa a amulets els temples, tan budistes com sintoistes, són en si mateixos fantàstiques botigues de souvenirs, i gairebé tots els japonesos compren alguna cosa quan hi van, i n'hi van molts de turistes japonesos, ho podem assegurar). No va faltar tampoc la foto imitant als micos, és que al final un no és més que un turista...

Mentre acabàvem de visitar el Tôshô-Gu els mikoshis tornaven, ja no era una desfilada propiament dita, tots els que anaven acompanyant als mikoshis ara venien més en pla civil, però els mikoshis encara eren portats damunt l'espatlla. Anteriorment els havíem vist passar per un caminet pla que feia una mica de baixada. Però el Tôshô-Gu està ple d'escales, i els han de portar fins a l'últim edifici del complex, on es troba el Jin-yôsha, el magatzem d'aquests santuaris portàtils. Molta Setmana Santa sevillana i molta Madrugá, però jo vull veure als costaleros pujar la mà d'escales que van pujar aquests ninjas! Dintre del Tôshô-Gu també hi ha el Nemuri-Neko, figura de fusta que diuen que sembla un gat de veritat (famós a tot Japó), no ha vam poder corroborar, perquè per veure-ho s'havia de pagar, amb la mateixa entrada podies veure la tomba de Ieatsu, però a tot arreu deien que cap de les dos coses valien la pena i ens va racar una mica.

A l'esquerra del torii d'entrada del Tôshô-Gu i seguint una caminet flanquejat per llanternes de pedra trobem el temple de Futarasan-Jinja, amb el seus arbres sagrats, a la dreta d'aquest hi ha un petit restaurant, o gran depèn de com se miri, però molt agradable, on ens van servir uns econòmics i gustosos soba. Curiosament, en una de les parets, hi havia un puzzle enorme d'un castell d'Alemania, idèntic a un que la Gemma havia fet amb la familia feia anys a la Vall d'Aran. Un cop havent dinat vam caminar mes enllà del Futurasan-Jinja cap a l'interior del bosc, allà hi havia el Taiyûin-Byô. Aquest és el mausoleu del nét de Ieyasu, Iemitsu i recrea en tamany reduït el mausoleu del seu avi, de totes maneres val la pena veure'l, tan pel complexe com per l'entorn en què es troba, doncs tot al voltant hi ha enormes cedres i hi ha molts menys visitats que no pas a la resta de temples.

Cansats com animals de tir, i farts de pujar escales vam decidir que en voliem més. Caminant per la carretera que segueix el riu vam arribar fins a l'abisme de Gamman-Ga-Fuchi (que no és massa abismal que diguem) que voreja el riu i està ple d'estatues jizô. Era molt xulo. Arribar fins allà no hagués estat possible sense les 3 o 4 màquines de begudes que hi havia repartides a peu de carretera (això és progrés!). També va estar bé anar fins allà perquè vam poder veure els únics cirerers florits de la nostra estada al Japó (petits i tardans però menys dona una pedra). I així vam tornar cap a Tokyo, fets un nyap, però saciadíssims de temples i contents per haver pogut veure el festival de primavera del poble

Però, eps! que encara no n'haviem tingut prou. Després d'un parell d'horetes de tren en arribar a Tokyo vam pensar: mmm... les botigues encara no han tancat, i el Shinkansen ens ha deixat a l'Estació de Tokyo, i Ginza està aquí al costat, podríem anar-hi i veure-la tota il·luminada. I si senyor, aixó si que era Ginza en el seu estat pur, plena de llums, de gent carregada de bosses, de gent sense bosses, però sobretot ple de llum i de gent, la cruïlla de Ginza-4-chome, bullía i les llums dels anuncis de Sapporo i Casio se'n duien tota la nostra atenció, ara si, ara si que podiem anar tranquils a dormir. Konban wa!

This entry was posted on dijous, novembre 08, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

4 Responses to “Al país del Sol naixent, Nikkô”

Anònim ha dit...

[url=http://seotools.overblog.com/]seo tools[/url], Each of these scrapebox proxies short lived solution tremendous. many continue being clothing fashion, dry and fresh where they fully feel absoutely attractive. they are the leading snowy days scrapebox actually. Really it is a necessity in the winter months. method, security & fashionth everything in one.
the very [url=http://scrapebox.overblog.com/]scrapebox[/url] have grown very very very cool!! i'm just in love with these products!!! say thank you! !
Extremely effective the vast majority of wonderful backlink software really. Just received these businesses for the purpose of christmas hence there is no really enjoy people. I cannot simply wait check out training and has anybody obtain them. Quite highly-priced, but nonetheless , so considerable. 10X more advantageous in the flesh. Really like individuals! I received these folks within the ebenholzfarben and I'm which means that thrilled We could get my hands on some! Thanks a ton, link building tools!
Any of these backlink software are very nice and generate you peer to be a , 000, 000 money ! They could be significantly hard wearing, these guys save your ft . hence model plus the examiner safeguard that seo tools through owning messy within the winter snow storms !
Such [url=http://linkbuilding1.overblog.com/#linkbuilding]link building[/url] really are tremendous interesting however they feel really loosened im your measurement Eight when i purchased measurement 6 and they were tooo enormous. :(
Everyone loves this Baileys! I do believe get backlinks are the best try i've obtained to date and so i find it difficult to delay to order some other! :)

Anònim ha dit...

[p]Everyone loves the device there is recently . The take anywhere cleansing brush uses a specific sonic frequency [url=http://www.outletclarisonic.com]clarisonic mia 2[/url] technology to completelyclean the skin . They represent an answer to the call [url=http://www.outletclarisonic.com]clarisonic brush[/url] of environmentalists to be responsible citizens and partakers of the kindness of Mother Nature . Younger you隆炉re, My conveniently return tariff of the epidermis body cellphones 隆庐s . This cleanser has even been named a "magic [url=http://www.outletclarisonic.com]clarisonic mia 2 sale[/url] wand" . [url=http://www.outletclarisonic.com]clarisonic mia outlet[/url] Overjoyed . That rental company also has an abundance of Christmas silk flowers that can make the Christmas floral arrangements [url=http://www.outletclarisonic.com]clarisonic mia[/url] even grander.[/p]

Hello, i feel that i noticed you visited my blog so i got here to return the favor?

.I'm trying to in finding issues to enhance my site!I guess its adequate to use a few of your ideas!!

Also visit my web site; Agen Bola Ligabet88 Promo Bonus 100% IBCBET SBOBET

Anònim ha dit...

Wow! After all I got a web site from where I be able to in fact obtain valuable information regarding my study and